Isten hozott a blogunkon! :)

Az oldal könyvvéleményeknek készült... De szerintem lesz ez ennél több is! :) Ketten vezetjük az oldalt Lala és Lunea, rólunk csak annyit érdemes tudni , hogy menthetetlenül álmodozók vagyunk és a hitünk még a csillagos eget is túlhaladja! ;)
...Úgyhogy, Merj Álmodni! :D

2014. október 25., szombat

Stephanie Perkins : Anna és francia csók (Anna és francia csók 1.)

Adatok a könyvről:
Kiadás éve: 2012 Eredeti nyelven: 2010
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 384
Írónő: Stephanie Perkins
Eredeti cím: Anna and the French Kiss
Sorozatrész: Anna és a francia csók 1.
Műfaj: Romatikus, YA

  Fülszöveg:
  Anna nagy várakozással tekint végzős évének kezdete elé atlantai középiskolájában, ahol van egy remek munkája, egy hűséges legjobb barátnője, és egy alakulófélben levő, ígéretesnek tűnő kapcsolata. Így aztán eléggé elkeseredik amiatt, hogy Párizsba kell költöznie egy bentlakásos iskolába – egészen addig, amíg ott nem találkozik Étienne St. Clairrel, aki okos, sármos, gyönyörű, szóval tökéletes… lenne, ha nem volna foglalt. De a Fények Városában a vágyak valahogy mindig utat törnek maguknak. Vajon a szerelmes majdnem-ek éve a hőn óhajtott francia csókkal ér véget? Stephanie Perkins a romantikus feszültséget mindvégig sistergőn, a vonzalmat pedig magas hőfokon tartja debütáló regényében, amely garantáltan megbizserget minket a fejünk búbjától a lábujjainkig és megolvasztja a szívünket.
                     
Point Zéro
 Véleményem:
 Ennek a könyvnek nálam már külön történelme is lehetne. Kezdjük azzal, hogy amikor igazán elkezdett foglalkoztatni az olvasás akkoriban jelent meg a könyv, akkoriban még mindent faltam és még nem voltam francia bolond. És mégse nyerte el  a tetszésemet, hogy elolvassam, valahogy túl nyálasnak tűnt. Pedig megjelenés után bárhová néztem folyton folyvást beleütköztem ebbe a könyvben. A Moly.hu szinte tele volt vele, még a mai napokban is nagyon belefutok. De mikor megjelent a második rész és olvastam abból idézeteket ölni tudtam volna, hogy azt az átkozott könyvet elolvassam, de előtte ezt kellet volna... Juj, pedig már javában francia őrült voltam. Telt az idő, egyszer csak rájövök, hogy román nyelven is kellene valamit olvasni. És mit hoz Isten? Épp Moly.hu-n valaki kitette, hogy román nyelven megvettem. Hamar rákerestem a kiadóra, hogy milyen könyvei vannak még...Mégis kézbe vettem ezt végül.
Notre-Dames vízköpő
   Amint elkezdtem már le se tudtam volna tenni.... És most mi érzek? Valaki verjen fejbe, mert nem fogtam meg a könyvet és olvastam el 2 évvel ezelőtt.
   Maga a történet lenyűgöző! Ahogy tele van francia szavakkal, kifejezésekkel, minden egyes perc ott játszódik majdnem és a helyek. óh! Eddig is ott állok, hogy ölnék, hogy oda elmenjek,most már nem is tudom... de akár gyalog is elmennék csak, hogy ott legyek végre!
  A történet pont azon a napon kezdődik amikor Anna elindul az iskolába. És ekkora hülyét soha sem hallottam! Kényeskedett, mert elküldik! Párizsba! Egyedül! Majdnem egy évre! O.o Sajna elég sokáig környékezi ez az olvasót, ami egy olyan idegesítő háttérzümmögés. Mert amint megjelenik St. Clair nem hiszem, hogy nyugton maradhat valaki! Csak St. Clair-nek van barátnője... Mily ironikus, hogy  Anna ottani barátnője is totál belé van habarodva.
   Szerencsére a történet nem csak ebből áll! St. Clairrel bejárják a várost, ami rengeteg élményt hoz az olvasónak. ;) Khm... Csak barátok! :))
 És ha most elkezdenék mesélni, akkor nagyon hosszú lenne. Azért megemlítem, hogy az egész történet halványan 4szögben játszódik le. Lehet itt, lehet ott. De nagy az esélye, hogy együtt vannak. Valamikor veszekednek és kerülik egymást a másik percben legjobb barátok. Soha sem lehet tudni.
  Az egész hihetetlenül van bemutatva. Persze több szereplőket is megismerünk, megismerjük Anna családját mikor hazalátogat, ami igazából egy szomorúbb rész lenne, mégis az egészet végigvigyorgod annyira élvezed. Itt unatkozni nem lehet, soha sem tudhatod mi következik. Az egész egy kifacsarodott szerelmi bonyodalom is ezzel azzal felspékelve, hogy csak csorgatod a nyálad...
   Annát kedveltem is meg nem is. Annyira tetszett, hogy filmkritikus akar lenni, hogy nem adja fel azt az álmát és elszánt. Tetszik, hogy nem az a lány akit minden utcasarkon találni, hanem kiáll és harcol egyben ott a gyerek... Hello Kitty-s esernyőjét nagyon bírtam. :DD Anna egy fura átlagos tinédzser. Nem találkozunk folyton ilyen személyiséggel, amihez ilyen tisztaság párosul. Mert van jókislányok és rosszkislányok, Anna inkább a kettő között. Mint maga az Írónő stílusa, elkápráztat de meg is botrányoztat egyszerre.
St. Étienne katedrális
 Étienne St. Clair... I don't have words! Hihetetlen egy személyiség! Valami nagyszerű szereplő! Egyszerre kapol röhögőgörcsöt a könyv kiolvasása után miután elolvastad, de egyszerre totál belé is estél és érzelmessé válsz, ha csak rá mersz gondolni. Tetszett, hogy egy teljesen komplex szereplő volt. Ő is picit ez és az is. Az a gentleman ,de van egy rosszfiú beütése is, amit nehezen vehetel észre.
   Összességben káprázatos mű. Azoknak ajánlom első sorban akik szeretik az ilyen more then friends helyzeteket vagy Pári-t! *-* Mert akkor mindenképp kedvenc lesz! Az Írónő stílusát meg nem győzöm dicsérni, eszméletlen, hogy egy ilyen aranyos kis történetet , hogy fel tudot mocskolni. :))
Nem szabad halogatni, csak meg kell ragadni és kiolvasni!

Kedvenc szereplők: Étienne, Anna
Nem kedvelt szereplők: Igazából nem volt olyan...
Kedvenc rész:  Téliszünet! *-*
Nem kedvelt rész: Anna összejön bosszúból valakivel.
 Nálam a könyv 5*-ot ért el! :D Persze kedvenc is! ;)

2 megjegyzés: