Isten hozott a blogunkon! :)

Az oldal könyvvéleményeknek készült... De szerintem lesz ez ennél több is! :) Ketten vezetjük az oldalt Lala és Lunea, rólunk csak annyit érdemes tudni , hogy menthetetlenül álmodozók vagyunk és a hitünk még a csillagos eget is túlhaladja! ;)
...Úgyhogy, Merj Álmodni! :D

2014. július 10., csütörtök

Jennifer L. Armentrou- Don't look back

Fülszöveg:
Samantha is a stranger in her own life. Until the night she disappeared with her best friend, Cassie, everyone said Sam had it all-popularity, wealth, and a dream boyfriend.
  Sam has resurfaced, but she has no recollection of who she was or what happened to her that night. As she tries to piece together her life from before, she realizes it's one she no longer wants any part of. The old Sam took „mean girl” to a whole new level, and it's clear she and Cassie were more like best enemies. Sam is pretty sure that losing her memories is like winning the lottery. She's getting a second chance at being a better daughter, sister, and friend, and she's falling hard for Carson Ortiz, a boy who has always looked out for her-even if the old Sam treated him like trash.
  But Cassie is still missing, and the facts about what happened to her that night isn't just buried deep inside of Sam's memory-someone else knows, someone who wants to make sure Sam stays quiet. All Sam wants is the truth, and if she can unlock her clouded memories of that fateful night, she can finally move on. But what if not remembering is the only thing keeping Sam alive?

Véleményem:
  Mikor már megláttam a borítót és az Írónő nevét egyből tudtam, hogy nekem ezt a könyvet el kell olvasnom. Már szinte kötelességemnek éreztem, hogy a kezembe kaparintsam a kis drágaságot. Meg olyan gyönyörű a borító. De ha jobban megnézed a tükör el van törve... Vagyis ami benne van nem olyan gyönyörű. Nem tökéletes törött... Egy törött lélek története.
  Fogalmam sem volt mikor elkezdet miről szól. És meglepődtem nagyon az elején, hogy épp egy amnéziás könyv ez is. Picit akkor elhúztam a számat, mert éreztem, hogy nem fog valami jól kisülni. Mivel én és az amnéziás történetek haragban állunk. Pláne,ha tudom mit tett a csaj, de ő nem tudja... Kb. ilyenkor mászok a falra idegességemben... De NEM ITT! Jennifer L. Amentrout egy olyan történetet varázsolt elénk, ami nekem nem okozott csalódást. Hogy még meg is szerettem az amnéziás történeteket...
  A könyv azzal kezdődik, hogy Sam felkel a kórházban, közben nem emlékszik semmire, se a múltjára, barátok, családok arcai sem mondanak neki semmit. Még azt se tudja ki maga. A nevét, a korát... Semmire sem emlékszik. De emlékeznie kellene, hogy megtudja mi történt Cassie-vel, akit mindenki a legjobb barátnőjének mond... Pedig nem kéne...
  A történet, Sam szemszögéből, fura volt. Mint ő, én se tudtam semmit. Fogalmam sem volt kik a szereplők, míg ők maguk be nem mutatták magukat. Úgy élni, hogy nincsenek emlékek szörnyű! Fogalmad sincs, hogyan kellene viselkedni ezzel vagy azzal a személlyel, vagy éppen hogyan viselkedtél vele régen. Bárki hazudhat, mert nem tudhatod, hogy igazat mond-e vagy csak átver, mert nem tudod, hogy megbízható-e, azt se tudod, hogy jóban voltatok régen. Emlékek nélkül el vagy veszve...
   De ha nincsenek emlékek akár áldás is lehet. Bárki is voltál rég, lehet gyűlölöd magad amiatt amiket tettél, egy új esély nyílik eléd. Egy új tiszta lap, amit úgy tölthetsz meg ahogyan te szeretnéd. Nincsenek gátak, nincs múlt ami kísért, nincsenek emlékek, melyek megállítanak. Új lap, új élet kezdete is lehet... Akár egy jobbé... Eleinte Sam megpróbálta folyatni az életét ott ahol abba hagyta, de látta ez nem megy neki, ő inkább kezdett el élni az új esélynek, hogy helyrehozza azt ami elromlott benne.
  De ez a könyv nem csak arról szól, hogy Sam milyen életet él... Nem! Valami szörnyű történt azon az estén amikor eltűnt Cassie-vel. Mindenki tudni akarja mi történt. Talán ők tettek valamit? Volt ott valaki más is? Netán a  bűnös? Senki se tudja a válaszokat. Egyvalamit mindenki sejt, hogy valami szörnyűség történt azon az éjszakán, ami sokak életét megváltoztatta, életeket vett el. 
   A nyomozás elkezdődik. Sam próbál emlékezni, de amikor az emlékei feljönnek folyton megijed, nem akarja őket látni, mégis érzi, hogy emlékezni kell. Talán ő az egyetlen kulcs ami kinyithatja a titkok ajtaját. Hogyha visszaszerzi a múltat akkor megtudhat mindent... Persze csak, ha nem ríjad meg a figyelmeztető jelektől.
   És a legvége... Nekem az nagy sokkot okozott! Meg se fordult az eszembe, ami az utolsó fejezetben kiderült. Annyira váratlanul ért, hogy csak olvastam és olvastam és még mindig nem akartam elhinni. Már mindenkit meggyanúsítottak, meggyanúsítottam... De ez... Az Írónő igazán meglepet engem, és még sok másokat is meg fog. Pedig ott voltak a nyomok, de minden akár egy kirakós, csak össze kellet volna illeszteni az egészet. Csak végig kellet volna elemezni mindent részletesen és hamarabb rájöttünk volna. Ha pedig valaki azt mondta volna nekem hamarabb, hogy ez lesz a vége kinevettem volna, hogy nem lehet igaz... Pedig igen, borzalmas, hátborzongató, félelmetes ez a történet...
  Samantha  érdekes egy szereplő. Elgondolkodtató, hogy csak pár személy, csak pár körülmény, esemény, hogy meg tudja változtatni valaki életét elfordítva 360 fokra. Hogy a múltunk alkot minket, megszab minket, mint Sam-et is. Az emlékei elvesztésével teljesen más ember lehetett. Ő alkotta meg saját magát és nem más. Sam lényegében jó, csak egy átlagos tini, aki régen az iskola legnépszerűbbiké volt, kibeszélt mindenkit, az az általános Iskola Királynő típus... Pedig legbelül soha sem volt az, szíve mélyén ezt mindig is tudta...
  Del ... Hát szörnyen idegesített. Az olyan enyém-vagy-örökké-és-soha-sem-engedlek-el-bármi-történik típusú srác. Sam barátja...
  Carson... Fekete haj, kék szem... Lehet következtetni, hogy kedvenc. :)) De mindezt félretéve, érdekes szereplője a történetnek. Nem zúdul bele, nincs ott mindig... Csak megjelenik, van, szerepe van és kész. Talán most először olvasok ilyen szereplőről. Aki fontos, alig volt fejezet ahol csak meg ne említsék. Mégse volt az a nagyon fontos. Nem alkotott vele túl sokat az Írónő, mégis folyton ott volt mikor kellet. Szerintem talán őt lehetett a legritkábban kiszámítani mit tesz. Fura volt... Ami fura, az pedig mindig jó :))
  Scott. Nagyon bírtam őt. :D Igazán egy rendes testvérke volt mindvégig. Kiállt mikor kellet, ott volt mikor kellet, gondját viselte mikor kellet. Hihetetlen, de ez is egy tökéletes szereplő, olyan... élő.
  Összességben a történet hihetetlen... Párszor volt  Pretty Little Liars filingem, de csak egy kicsit. :)
  A történetben annyi kis... hmm... üzenetecske van elrejtve, ami az olvasónak akar üzenni valamit. Hogy bármi történt, az már megtörtént, a ma a következménye a múltnak... De a jövő már a mi kezünkben van. Hogy nem mindig kell hinni a látszatnak, valamikor csalóka lehet... A könyv sok szálat fogott magába, amit nagy tehetséggel tudott fonni az Írónő! Le a kalappal ismét előtte, mert amit már alkot, szerintem az már remekmű számba megy. :)
   Elolvasni pedig NAGYON érdemes! :D
Kedvenc szereplők: Sam, Carson mily meglepő... , Scott
Nem kedvelt szereplők: Del, Candy és az elején még Sam anyja, de csak az elején
Kedvenc rész: Carson és Sam minden jelenete a faházban. :)
Nem kedvelt rész: Del viselkedései, megjelenései...

Nálam a könyv 4,5 *-ot ért el. :D


Lunea.

2 megjegyzés:

  1. Mostmár O.K? Legalább kaptál visszajelzést a"munkádra"...örüljél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ?? Mit zavar téged a bloggom? :) Ha annyira nem tetszik, akkor nem kell rámenni. ;) És nem is azért hoztam létre, hogy mindenki visszajelezzen. Csak kiírom a gondolataimat és kész... És ha már ÍGY 'pattogsz' legalább vállald fel magad, édes. ;)

      Törlés